Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

OFERTA DE VACANTS

CCOO PV dona suport a l’oferta de 3.598 vacants en Secundària i altres cossos

La Federació d'Ensenyament de CCOO PV proposarà millores del procediment amb la major oferta de vacants en 30 anys. Aquesta convocatòria està en el marc dels acords de millora d´ocupació aconseguits per CCOO en l’àmbit estatal.

18/10/2019.
    La FE CCOO PV valora l’oferta pública d’ocupació presentada en mesa sectorial.

La FE CCOO PV valora l’oferta pública d’ocupació presentada en mesa sectorial. És el desenvolupament per cossos de 3.598 vacants de Secundària i altres cossos convocades gràcies als Acords de millora d’ocupació aconseguits per CCOO en l’àmbit estatal.

Recordem que el total de vacants seran 13.000 en 4 convocatòries de les quals ja han sigut oferides 3.000 pel cos de Mestres en 2018, 4.636 en 2019 i encara hi haurà una altra oferta de 2.500 de Mestres en 2021.

Aquesta convocatòria està en el marc dels acords de millora d´ocupació que permetran transformar ocupació precària en ocupació estable. El percentatge de treball interí en l´ensenyament públic no universitari de País Valencià està encara per damunt del 20 %, molt lluny del 8 % estructural. Amb aquestes convocatòries podrà reduir-se el percentatge de precarietat.

La FE CCOO PV ha valorat en mesa el fet de què estiguen incloses en la convocatòria de 2020 les 734 vacants desertes de 2019, de manera que eixes vacants s´afegiran a les 2.864 previstes des de 2018, com vam demanar a l´administració.

La FE CCOO PV ha consultat a la seua afiliació i analitzat el procediment de 2019 i proposarà mesures de millora durant la negociació de la convocatòria de 2020. El nombre de vacants desertes en País Valencià (15 %) ha sigut menor que la mitjana estatal (18 %) en els cossos convocats, però plantejarem els canvis oportuns per a poder millorar el procediment i que el nombre de vacants desertes siga el mínim possible.

Valorem que l’actual sistema de concurs-oposició pel que s’ingressa en la funció pública de carrera, protegeix els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i transparència. La FE CCOO continuarà proposant al Ministeri un procediment extraordinari d’ingrés amb proves no eliminatòries en la fase d’oposició, més acords amb la pràctica docent, de manera que qualsevol aspirant puga demostrar les seues competències tant en la teoria i pràctica com en la didàctica i pedagogia de la matèria.

La FE CCOO PV va defensar que, en el marc de les directives europees de protecció del treball, les persones interines majors de 55 anys, en tot cas, tinguen una oferta de vacants suficient després del procediment, cosa que es va cumplir al calcular l´oferta per especialitats en 2019. Tornarem a defensar-lo en la negociació de places per especialitat en 2020.

La FE CCOO PV treballarà perquè les ofertes puguen mantenir-se després del període d’aplicació dels Acords de millora d’ocupació. Entenem que la manera de què la major quantitat possible de persones puguen accedir a l’ocupació estable és mitjançant les ofertes més grans possibles.