Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 septiembre 2024.

La Comissió pel #FinançamentJust proposa accions

En la reunió mantinguda aquest matí s'ha valorat la preocupant situació financera en la qual es troba el nostre territori, agreujada per la falta de Govern i de Pressupostos generals de 2019, i ha plantejat línies de treball conjunt.

12/09/2019.
    Comisión de Finançament Just.

L'òrgan que reuneix els partits polítics de PSPV-PSOE, Ciudadanos, Compromís i Podem, la patronal CEV i els sindicats CCOO PV i UGT-PV, ha proposat la creació d'un Observatori que actualitze els indicadors econòmics sobre el finançament de les comunitats autònomes. Un mitjà necessari per a demostrar amb dades, i de la manera més objectiva possible, la situació continuada d’infrafinançament del poble valencià i de les seues repercussions.

En la reunió s'ha acordat traslladar al Govern central la situació d'asfíxia econòmica de les arques valencianes, sobretot per l'afectació que pot tenir en el desenvolupament de les polítiques públiques i dels serveis bàsics. A més, la Comissió continuarà amb la política d'aliances amb altres comunitats, reprenent contactes ja establits, i ampliant la xarxa a altres territoris.

Està previst així mateix la convocatòria de la Xarxa d’Entitats per un Finançament Just, plataforma composta per les associacions signatàries del manifest, per fer-los arribar aquestes accions i arreplegar les seues aportacions per seguir activant i cohesionant la societat valenciana en la lluita per aconseguir un finançament adequat.

La Comissió es reafirma en la necessitat de canviar el model de finançament, a exigir que els nous Pressupostos generals de l'Estat arrepleguen inversions per al nostre territori, d'acord amb el pes poblacional, a més de continuar reclamant el reconeixement del deute històric per l’infrafinançament.