Comisiones Obreras del País Valenciano | 22 noviembre 2024.

CCOO PV valora l'aprovació del Decret que regula la qualitat del Sistema Valencià de Serveis Socials

    CCOO PV valora l'aprovació, per part del Consell, del Decret negociat en el marc del diàleg social, pel qual es regula la qualitat en el Sistema Valencià de Serveis Socials, compost per administracions públiques i entitats privades col•laboradores amb i sense ànim de lucre.

    03/03/2023.
    Temas
    Serveis socials

    Serveis socials

    El principal objectiu d'aquesta norma és garantir la millora de les prestacions i de l'activitat de les persones professionals. Els drets de conciliació del personal i la implantació de plans d'igualtat seran un indicador de qualitat dels centres i programes.

    Per al sindicat és fonamental el compliment del mandat que estableix la Llei de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana, que reconeix en l’articulat l'establiment de criteris i estàndards mínims de qualitat per als serveis, centres i programes orientats a la seua millora contínua i la fixació de criteris per a la seua avaluació, per la qual cosa aquest decret contribueix a la seua consecució.

    I és que una de les qüestions que ha aflorat en els últims anys, especialment amb la crisi de la COVID, ha sigut la necessitat de millorar la supervisió i l'avaluació de la qualitat en la provisió dels serveis socials, dels seus centres (com poden ser els residencials) i programes.

    La secretària de Polítiques Públiques i Protecció Social de CCOO PV, Ana Belén Montero, assenyala com a positiu que la norma establisca els mecanismes necessaris per al seguiment en matèria de qualitat, “de manera que es garantisca que un centre o servei reuneix els requisits i les condicions adequades per al seu funcionament”.

    Un altre dels aspectes que estableix el Decret és disposar de personal auditor (la Generalitat tindrà personal propi), encarregat de la revisió de les certificacions de qualitat del Sistema de Serveis Socials i que a més tindrà com a objectius impulsar la formació, l'avaluació i la normalització de la qualitat en el sector, així com de la investigació científica, la innovació i el desenvolupament tecnològic.

    Millores plantejades

    Al llarg de les negociacions en la Mesa de Diàleg Social s'han plantejat millores que han sigut incorporades en la norma. Per exemple, una millor i més accessible informació a la ciutadania sobre la qualitat dels centres, serveis i programes socials, tan públics com privats. També la incorporació d'indicadors que permeten tindre en compte l'exercici dels drets de la vida familiar, laboral i personal de les persones treballadores, així com la implementació correcta de les mesures i plans d'igualtat.

    La qualitat és exigible en qualsevol centre de serveis socials, perquè les persones siguen ateses de manera adequada. Per tant, serà important l’aplicació correcta de la norma en el futur”, explica Ana Belén Montero.

    CCOO PV porta anys treballant amb l'Administració en l'organització del Sistema: en plantejaments enfocats a la millora de la qualitat dels recursos i de les instal·lacions, a l'augment de personal, “de manera que totes aquestes qüestions s'adeqüen a l'evolució de la societat, i responguen a les exigències i la satisfacció de la ciutadania”, conclou Montero.