Comisiones Obreras del País Valenciano | 2 mayo 2024.

CCOO PV pren els carrers amb #OrgullDeSer

CCOO PV ha participat en les mobilitzacions convocades en defensa dels drets de les persones LGTBI en el marc de la celebració de l'Orgull 2023. A Castelló, la manifestació fon el dia 17 de juny, a la plaça Hort dels Corders. A València, la manifestació del 24 de juny començà a les 19.30 hores a l’Albereda, continuà pel carrer de Colón fins a arribar a la plaça de l’Ajuntament. A Alacant, la manifestació serà el dia 15 de juliol, a les 19.00 hores, des de la plaça dels Estels (Luceros).

26/06/2023.
    Pancarta de CCOO PV a la manifestació de València

El sindicat reclamarà en qualsevol espai l’aplicació de les lleis que emparen els drets de les persones #LGTBI per poder fer front als comportaments LGTBI-fòbics en l’activitat laboral. CCOO PV ha paticipat en les manifestacions realitzades a Castelló i València amb un missatge clar de força democràtica, encoratjant a viure en llibertat, també a la feina. #OrgullDeSer en el treball!

L’avanç en drets democràtics per a les persones lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals (LGTBI+) en els àmbits polític, social, educatiu, sanitari, etc., és un fet. L’aprovació de la Llei 15/2022 integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació, i la recent Llei 4/2023 per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI han suposat un revulsiu important en la materialització d’aquests drets.

Aquestes lleis són eines fonamentals per a adoptar mesures i accions positives que faciliten la vida i el desenvolupament personal i professional de les persones LGTBI+ sense haver de renunciar a la seua identitat, sense ocultar-se per accedir a l’ocupació, poder formar-se o promocionar, sol·licitar beneficis socials que hi haja en l’empresa… CCOO PV encoratja a viure en llibertat, també en la feina.

Però l’aprovació de les lleis no és suficient. És necessari aplicar-les, tenir-les present en l’activitat laboral diària per a poder fer front a actituds, accions i comportaments LGTBI-fòbics. A CCOO PV tenim aquesta responsabilitat sindical i per això proclamem: ‘A la feina amb Orgull. De les lleis a la realitat’.

No oblidem que els atacs dels qui han obstaculitzat l’avanç dels drets LGTBI+ a Espanya s’estan tornant més violents, emparant-se en la farsa i en la mentida.