Comisiones Obreras del País Valenciano | 17 julio 2024.

CCOO PV reclama polítiques actives d'ocupació i d'impuls de la indústria per a generar “treball decent”

La secretària general de CCOO PV, Ana García, aposta per la relocalització d'empreses que generen ocupació de qualitat i per posar en marxa polítiques actives d'ocupació que faciliten la inserció laboral i acaben amb la bretxa de gènere que afecta les dones.

26/04/2024.
    La secretària general de CCOO PV, Ana García (dta.) al costat de la secretària de Salut Laboral, Núria Lázaro, hui en roda de premsa.

L'Enquesta de població activa mostra unes dades típiques d'aquesta època quant a l'augment de la desocupació. En el primer trimestre de 2024, i en el mateix sentit que l'ocorregut en el conjunt de l'Estat, el nombre de persones aturades ha augmentat en 10.500 en relació amb el quart trimestre de 2023, la qual cosa suposa un increment del 3,03 %. Un augment que es produeix fonamentalment en el sector serveis, construcció i en l'activitat industrial.

La taxa d'atur autonòmica en aquest primer trimestre de 2024 és del 13,44 %, la qual cosa suposa un repunt en relació al quart trimestre de 2023 (va ser del 12,93 %). En tot cas, és menor que la que es va donar en el primer trimestre de 2023 (14,08 %).

No obstant això, el fet que siga un increment habitual, per a CCOO PV no significa que no calga prendre mesures, en un moment en el qual hi ha més de 350.000 persones al País Valencià que no tenen una ocupació.

Una d'aquestes, que també reivindica el sindicat en aquest Primer de Maig, té a veure amb la implantació d'una política industrial amb diversos eixos prioritaris. Així ho assenyala la secretària general de CCOO PV, Ana García: “Un d'aquests és la relocalització d'empreses que generen treball decent. I una altra és una aposta decidida i estratègica pel sector de les energies renovables, que puga beneficiar i afavorir la creació d'ocupació estable”.

García ha ressaltat la importància que es posen en marxa polítiques actives d'ocupació en la nostra autonomia, que faciliten la inserció en el mercat laboral. “I d'altra banda ens preocupa també que s'avance i que també es posen mesures per a acabar amb la bretxa de gènere que vivim les dones en el mercat laboral”, ha apuntat.

Per sexe, del total de persones ocupades al País Valencià, el 54,1 % són homes, i el 45,9 % són dones. L'ocupació ha disminuït en tots dos sexes però mentre que en els homes tan sols ha disminuït un 0,6 %, 8.100 empleats menys que el trimestre anterior, hi ha 26.800 dones menys ocupades, l'ocupació en les dones ha caigut un 2,5 %.