Comisiones Obreras del País Valenciano | 15 enero 2025.

CCOO alerta del risc de col·lapse en l'atenció al públic de Trànsit

    El sindicat adverteix de l'augment de la càrrega de treball davant la imminent marxa del personal interí en la Direcció General de Trànsit. Al País Valencià l'alta taxa de vacants que hi ha voreja el 74 % en la Prefectura de Castelló, el 60 % a Alacant i és superior al 40 % a València, Alzira i Elx. La finalització dels contractes temporals provocarà tancaments i retards en la DGT a l'estiu, un dels períodes de major demanda per part de la ciutadania.

    10/05/2024.
    Imatge de la DGT publicada en les seues xarxes socials

    Imatge de la DGT publicada en les seues xarxes socials

    La finalització de 150 contractes de personal interí aquest mes de maig posa en risc l'atenció a la ciutadania en les oficines de la Direcció General de Trànsit. L'entitat té un problema estructural de falta de personal, ja que es mantenen vacants quasi el 50 % de les places en l'organisme encarregat, entre altres funcions, de vetlar per la seguretat viària.

    La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO incideix que la falta de personal en llocs d'atenció directa al públic suposa que sense el personal interí quasi el 70 % de persones que tracta d'obtindre cita prèvia no ho aconsegueix, xifra que augmenta fins al 75 % en algunes províncies i que ascendeix al 91 % quan es tracta del tràmit de bescanvi de llicència, segons dades proporcionades pel mateix organisme.

    El personal de la DGT al País Valencià fa front a la demanda ciutadana amb quasi un 74 % de vacants a Castelló, 60 % a Alacant i superior al 40 % a València, Alzira i Elx. Segons les dades de Trànsit, el 40 % de les províncies té menys de la meitat de la plantilla en les oficines d'atenció al públic. Això s'agreuja en territoris i oficines com les de Madrid, Terol, Navarra, Alcorcón, Ceuta, Guipúscoa, Lugo, Toledo o Girona en les quals sense el personal interí per les vacants tornaran a rondar el 70 %, i arriba a superar el 80 % a Eivissa o els Serveis Centrals.

    Fa ja un any des que el ministre de l'Interior anunciara en seu parlamentària que s'estava negociant amb el llavors Ministeri d'Hisenda i Funció Pública un augment sensible del nombre d'efectius de la DGT i un pla econòmic de xoc. “Dels 550 contractes temporals que el ministre va comprometre per a reforçar la plantilla van acabar realitzant-se tan sols 250, 100 sobre llocs vacants i 150 operadors i operadores d'informació per acumulació de tasques, únicament per 9 mesos. Del pla econòmic encara seguim sense tindre cap notícia”, assenyala Fernando García, secretari general de CCOO en el Ministeri de l'Interior.

    CCOO ja va qualificar aquesta mesura com a insuficient per a un organisme que abasta la totalitat del territori nacional i que incrementa progressivament els llocs desocupats des de fa anys, que arriba quasi als 1.700. “Es tracta d'un pegat que no cobreix les necessitats reals de Trànsit i de la ciutadania. L'eixida del personal interí amb l'estiu molt a la vora, i és el període estival un dels pics habituals d'augment en les gestions demanades i les operacions per l'alt volum de desplaçaments, tornarà a posar en una situació de conflicte i de col·lapse aquestes oficines”, recalca García.

    “Si no es mantenen aquests contractes temporals i es reforça amb caràcter estructural l'organisme, perilla l'atenció a la ciutadania, i amb això els tràmits d'exàmens, de llicències i de permisos de conducció, de matriculacions o de transferències de vehicles, entre d’altres”, avisa García.