Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 junio 2024.

Èxit de participació en la cadena humana 'València amb Palestina'

Al voltant de 5000 persones han participat en la cadena humana celebrada en el Passeig Marítim de València, en solidaritat amb el poble palestí i contra el genocidi d'Israel. La plataforma cívica València amb Palestina, impulsora de l'acció, de la qual CCOO PV forma part, compta amb 110 entitats i 625 persones adherides. L'acte també tingué la participació de l'agrupació musical Estrela Roja.

13/05/2024.
    Pancarta de la Plataforma València amb Palestina

La convocatòria fon una expressió diversa i poderosa de solidaritat, amb persones de totes les edats i procedències unides contra les injustícies perpetrades contra el poble de Palestina.

Sota el lema de 'València amb Palestina', les entitats organitzades en la plataforma i la ciutadania convocada al passeig marítim de València van exigir el compliment de les reivindicacions plantejades al manifest Resistència davant el Genocidi a Gaza:

1. L'alto-el-foc immediat per a detindre el sofriment humà i el genocidi israelià sobre Gaza. És crucial preservar la vida i la seguretat de la població palestina, garantint un cessament urgent i permanent dels crims de guerra i de lesa humanitat que Israel està perpetrant en Palestina.

2. L'aplicació de totes les Resolucions de Nacions Unides sense triar una per damunt de les altres; 242, 181, 194... i que posen fi al règim d'apartheid israelià; la retirada immediata de l'exèrcit israelià dels territoris ocupats, respecte i reconeixement de la sobirania, integritat territorial i la independència de Palestina, dret al retorn de les persones refugiades palestines, així com el seu dret a viure en pau dins de fronteres reconegudes i segures, lliures d'amenaces i actes de força. Tot això encaminat a la descolonització de Palestina.

3. La condemna clara i ferma de les institucions públiques valencianes, espanyoles i europees a l'Estat d'Israel pels crims de guerra i de lesa humanitat comesos contra el poble palestí i la imposició de sancions a Israel per aquests crims.

4. Contribuir i col·laborar a la presentació d'una petició davant el Tribunal Penal Internacional per a investigar els crims de guerra i de lesa humanitat comesos contra el poble palestí per les autoritats militars i polítiques israelianes, incloent-hi el seu primer ministre, Benjamín Netanyahu, i al seu president, Isaac Herzog.

5. Mesures urgents per a proporcionar assistència humanitària i suport integral a les persones palestines refugiades, assegurant aliments, atenció mèdica i educació per a alleujar el seu sofriment i restaurar la seua dignitat.

6. La suspensió de l'Acord d'Associació UE—Israel i el control dels fons que Israel rep de l'Instrument Europeu de Veïnatge o altres programes europeus, perquè no es destinen a la indústria armamentística.

7. L'embargament d'armes immediat a Israel i que el Govern d'Espanya suspenga el comerç armamentístic i la cooperació militar.

8. Boicot a aquelles empreses i institucions que financen o col·laboren en el genocidi i l'ocupació colonial.

9. Assegurar la seguretat de periodistes a Gaza i permetre l'entrada de la premsa internacional així com el cessament de la censura, instant mitjans espanyols a una cobertura del conflicte rigorosa i compromesa amb els drets humans.

10. Assegurar la seguretat del personal humanitari a Gaza, per a garantir que puguen dur a terme la seua labor essencial sense por d'amenaces o perills, i així proporcionar assistència vital als qui més el necessiten.