Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 junio 2024.

La Xarxa d'Arxius de CCOO contra el negacionisme

La Xarxa d’Arxius de CCOO, en la seua reunió del passat 13 de juny, va aprovar una declaració conjunta contra les mesures ultradretanes de derogació de les polítiques de memòria democràtica a Aragó, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana.

18/06/2024.
    Reunión de responsables de los diferentes archivos de CCOO

Formen aquesta xarxa l’Arxiu d’Història del Treball i els arxius de nacionalitats i d’organitzacions d’àmbit autonòmic, entre altres l’Arxiu “José Luis Borbolla” Històric de CCOO PV, que gestiona la FEIS, fundació d’estudis del sindicat al País Valencià.

La derogació de les polítiques de memòria democràtica s’ha concretat en propostes de llei “de concòrdia” com la presentada per VOX i el PP a les Corts Valencianes per a acabar amb el desenvolupament de les actuacions previstes en la vigent Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per la convivència de la Comunitat Valenciana.

Els arxius de CCOO s’incorporen així al rellevant conjunt d’entitats memorialistes, acadèmiques i de les Nacions Unides que han expressat la seua profunda preocupació pel negacionisme de les pràctiques violentes i genocides de les dictadures imposades en el segle XX contra els drets humans i de les classes treballadores.

Demanen al govern d’Espanya el desenvolupament de la llei estatal 20/2022 de memòria democràtica i manifesten la seua voluntat de col·laboració amb l’acord de promoure la identificació i declaració de llocs de la memòria vinculats a la democràcia i el moviment obrer, llocs físics com la mina de La Camocha en Astúries o espais de detenció i tortures, així com d’altres immaterials com el Procés 1001 o, en el cas valencià, el 1r de Maig de 1967. La Fundació d'Estudis i Iniciatives Sociolaborals va a col·laborar en aquesta iniciativa de la Xarxa d’Arxius de CCOO com a extensió del projecte de Rutes de la Memòria Obrera.