Comisiones Obreras del País Valenciano | 17 julio 2024.

Pau i Solidaritat País Valencià

El programa ‘Treball Decent en Xarxa III’ arriba a l'equador de la seua execució

L’objectiu d’aquest programa de la Fundació Pau i Solidaritat PV és contribuir a l'enfortiment de capacitats de titulars de responsabilitats per a l'aplicació, la vigilància i el compliment de l'Agenda 2030. Un iniciativa que  part de la idea que els sindicats són essencials per al desenvolupament sostenible, promovent el treball digne a través del diàleg social i la negociació col·lectiva.

17/07/2024.
    Treball Decent en Xarxa III, programa de Pau i Solidaritat PV.

Aquesta iniciativa part de la idea que els sindicats resulten essencials per a aconseguir un desenvolupament sostenible promovent el treball digne a través del diàleg social i la negociació col·lectiva, instruments centrals de governança del desenvolupament sostenible, la protecció social i la lluita contra les desigualtats, promovent la coherència de polítiques quant a drets laborals internacionals, drets humans, igualtat de gènere i sostenibilitat mediambiental.

L’objectiu d’aquest programa de la Fundació Pau i Solidaritat PV és contribuir a l'enfortiment de capacitats de titulars de responsabilitats per a l'aplicació, la vigilància i el compliment de l'Agenda 2030 i les seues metes, per a continuar avançant en la promoció i lluita per la conquesta de drets humans i ambientals a través de l'enfortiment i la conscienciació de l'actiu sindical com a agents de canvi en un món amb grans desafiaments en matèria de justícia social i sostenibilitat mediambiental.

Per aconseguir-ho s'han dut a terme formacions pràctiques amb propostes concretes amb enfocament sindical perquè l’actiu sindical puga incorporar en els centres de treball i en l'activitat sindical:

• La defensa del treball digne

• L'Agenda 2030 i els seus ODS

• La diligència deguda en drets humans i ambientals

Les formacions inclouen accés a continguts i materials amb enfocament feminista, Nord - Sud global i sindical:

1.Guia de sensibilització i informació sindical sobre objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l'Agenda 2030.

2.Guia: la diligència deguda en drets humans. Una eina clau en la lluita sindical per al treball decent.

3.Guia sindical per a la diligència deguda en drets humans i ambientals en PIMES Valencianes.

4.Bibliografia (informes, lectures, articles, etc.) i recursos audiovisuals (vídeos, documentals, pel·lícules, etc.) sobre les temàtiques.

A més es va comptar amb la participació d'Abel Rivera, exdelegat sindical de SINALTRAINAL en Nestlé Colòmbia, qui va compartir la seua experiència com a delegat sindical en una seu del Sud global i en una multinacional que té part de la seua cadena global i de subministrament deslocalitzada a Colòmbia.

Abel va visibilitzar l'impacte i les vulneracions sobre els drets humans, sobretot laborals i sindicals, i el medi ambient d'aquesta empresa. Pel seu treball actiu en SINALTRAINAL des de l'any 2009, per les seues activitats en defensa dels drets humans i el seu lideratge sindical i social ha patit diferents violacions als seus drets fonamentals, com ara la seguretat i la vida.