Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 julio 2024.

Trobada amb les xiquetes i els xiquets sahrauís acollits per l’associació Calima

Salek, Fatimetu, Hamadi, Mahmud, Fadili i Masuda van arribar el passat 3 de juliol per passar l'estiu en el campament organitzat per Calima, on seran acollits durant els mesos de juliol i agost a la localitat veïna de Bétera.

22/07/2024.
    Moment de la trobada al campament

La campanya solidària de recollida de fons que ha dut a terme CCOO PV, juntament amb la Delegació Sahrauí per a la Comunitat Valenciana, ha contribuït a fer possible el projecte de Campament d'Acolliment per a xiquets i xiquetes sahrauís d'entre 6 i 14 anys, procedents dels camps de refugiats de Tindouf, que organitza l’associació valenciana Calima.

Quant a la destinació dels fons recaptats, el campament d'acolliment ofereix atenció mèdica global i especialitzada per als menors, així com un seguiment continu per a assegurar que els xiquets i les xiquetes reben el suport necessari durant l'estada al País Valencià i més endavant, a Tindouf. A més de l'atenció sociosanitària, s'estan realitzant diverses activitats dissenyades per a fomentar el creixement integral i promoure l'autonomia d'aquests xiquets i xiquetes, així com per a teixir, a poc a poc, vincles amb la societat valenciana des de la sensibilització i la connexió entre totes dues cultures i societats.

És el primer campament d'acolliment per a xiquets i xiquetes sahrauís amb diversitat funcional al nostre territori. Calima disposen d’un equip fort i divers de persones voluntàries amb les qui, sens dubte, aquestes xiquetes i xiquets tindran una experiència inoblidable.

Una delegació de CCOO PV, encapçalada per la seua secretària general, ha visitat les seues instal·lacions per a abrigar aquests menors i animar l'equip de Calima en aquest magnífic projecte. La nostra organització, compromesa amb el poble sahrauí i la seua lluita per la llibertat, continuarà contribuint de la manera que siga possible, amb aquest i altres projectes per a pal·liar la greu situació que viuen les persones sahrauís en els camps de refugiats de Tindouf i la falta d'intervenció efectiva dels organismes transnacionals i l’Estat espanyol.