Comisiones Obreras del País Valenciano | 8 septiembre 2024.

Cal treballar menys per a treballar millor

CCOO considera que és el moment d’una reducció del temps de treball mitjançant la negociació entre Govern, sindicats i patronal. El sindicat defén reduir la jornada laboral a 38,5 hores en 2024 i a 37,5 hores en 2025.

02/09/2024.
    Cartell campanya reducció de jornada laboral

És el moment d'anar a una reducció del temps de treball per llei: les empreses compten amb marges que no han parat de créixer mentre que els sous no acaben de créixer al mateix ritme. A més, és una bona manera d'induir una productivitat sana a llarg termini.

CEOE ha de comparéixer d'una vegada en aquesta negociació i presentar les seues propostes de manera seriosa, aclarint si està disposada a negociar una reducció del temps de treball. Han de demostrar amb fets la seua voluntat d'acordar. Mentrestant, setembre ha arribat i les mobilitzacions, també.

De manera conjunta, CCOO i UGT han acordat un calendari de mobilitzacions que s'estendran durant tot el mes de setembre i que tindran un desenvolupament creixent als carrers i en els centres de treball i que tindrà la seua extensió i desenvolupament, també, en xarxes socials.

Espanya ha de decidir quin camí tria perquè les empreses siguen rendibles. I aquest camí ha de passar per pagar bons salaris amb jornades més reduïdes i invertint en formació, en tecnologia, en digitalització. El nostre sistema productiu ha d'afavorir aquelles empreses que en el futur seran rendibles. Aquest és un sistema alternatiu als vells sistemes d'explotació.

CCOO exigirà als grups polítics i altres actors que avalen una reducció legal del temps de treball. Fa més de quaranta anys que es va instaurar la jornada laboral de 40 hores setmanals i ja és temps que aquestes es reduïsquen almenys a 37 hores i mitja que ara mateix estan damunt de la taula. Ens veiem als carrers.