Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 octubre 2024.

Joves CCOO PV reprén els tallers formatius als centres educatius d'FP

Fa més de deu anys que la Secretaria de Joventut de CCOO PV començà un programa d'intervenció en centres educatius per a formar l'alumnat, sobretot de graus d'FP però també de l’ESO i graus universitaris, en sindicalisme de classe i drets laborals.

27/09/2024.
    La secretària de Joventut i Noves realitats de Treball, Rocío Pascual, en un taller formatiu

Una mitjana de 650 alumnes per any i més de 50 centres educatius visitats a tot el País Valencià han conegut de primera mà a altres persones joves organitzades en CCOO en el curs 2023/2024, una eina per a millorar les seues condicions laborals i de vida.

Una mitjana de 650 alumnes per any i més de 50 centres educatius visitats a tot el País Valencià amb l'objectiu d'explicar per què existim els sindicats, quins són els nostres objectius i per què és necessari que les persones treballadores ens organitzem.

La majoria d'aquestes xarrades es fan a través de l'assignatura de Formació i Orientació Laboral (FOL), on aporten un valor afegit. L'alumnat veu de primera mà a altres persones joves organitzades entorn de les seues condicions laborals, que els expliquen la importància de conéixer el seu conveni col·lectiu, de no deixar-se enganyar, de no conformar-se. La Federació d'Educació de CCOO PV té un paper important a l'hora de difondre aquest programa formatiu en els diferents centres, a través dels seus permanents sindicals i persones delegades.

A més, en molts casos, les persones que realitzen aquests tallers són companys i companyes de les federacions del sindicat relacionades amb les famílies de l’FP que corresponga: sanitat, transport, indústria, etc. Això permet donar una visió molt més concreta del mercat laboral al qual aspiren a incorporar-se les futures persones treballadores que ara són estudiants i poder respondre a totes les seues inquietuds.

Els tallers formatius de Joves CCOO PV són un projecte imprescindible per a fomentar l'organització i la participació de les persones treballadores des de la seua formació en els centres, a edats primerenques, perquè en el moment que estiguen treballant tinguen com a referència CCOO com a ferramenta per a millorar les seues condicions laborals i de vida.