Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 octubre 2024.

Marxa reivindicativa del 9 d'Octubre: 'Som País, parlem valencià"

Una multitudinària manifestació va recórrer els carrers del centre de València per celebrar el 9 d'Octubre i reivindicar un futur en clau valenciana. Una manifestació on CCOO PV va reivindicar més drets per a la classe treballadora, autogovern i un finançament just. El sindicat rebutja les regressions democràtiques i els atacs a la nostra llengua.

10/10/2024.
    Pancarta de la Comissió 9 d'Octubre.

CCOO PV, com a membre de la Comissió 9 d’Octubre, va convocar ahir a la classe treballadora i a la ciutadania a sortir al carrer per a defensar una identitat, una història, una llengua i un bagatge cultural que ens defineix i ens caracteritza. Amb el pas dels temps hem aconseguit alguns drets, però encara ens queden molts més per arribar a la dignitat completa, com així es va mostrar a la manifestació que portava per lema 'Som País, parlem valencià'.

Les iniciatives legislatives de l’actual govern valencià ataquen frontalment el valencià, pretenen clarament arraconar-lo als marges i reduir-lo a una qüestió folklòrica, optativa i prescindible. El futur del valencià està en perill i per això el que cal fer és protegir-lo i defendre’l.

No podem permetre que, de nou, la llengua i la cultura estiguen al mig del conflicte i siguen motiu d’enfrontament i de segregació. La llengua i la cultura valenciana han de ser integradores i vertebradores de totes les persones que visquen al nostre territori. I tot això sense perdre la memòria, no volem ser un poble malalt que oblide i silencie la justícia, la veritat i la reparació.

CCOO PV vol expressar tota la seua solidaritat i estima amb la colla de tabal i dolçaina 'Estrela Roja' de Benimaclet. Denunciem l'agressió feixista que han patit i exigim que es troben els responsables i es faça justícia.