Comisiones Obreras del País Valenciano | 2 mayo 2024.

Mercadona i sindicats signen el nou conveni amb un increment salarial de fins al 6 %

El Conveni col·lectiu d'empresa entrarà en vigor l'1 de gener de 2024 i tindrà una vigència de cinc anys, fins a la seua finalització l’any 2028. Es garanteix un sou base mínim d'entrada de 1.507 euros al mes/bruts, un 20 % més sobre el salari mínim interprofessional. A aquest salari se sumen, entre altres, els complements de la seua política retributiva. El Conveni també inclou millores en polítiques de conciliació.

18/12/2023.
    Representants d'UGT, de CCOO, del Sindicat Independent i de Mercadona en el Centre de Coinnovació Jarrods a Paterna, València.

Mercadona i els representants d'UGT, de CCOO i del Sindicat Independent, han signat el nou Conveni col·lectiu d'empresa. Aquest conveni, que reforça la importància del creixement compartit i sostenible, entrarà en vigor l'1 de gener de 2024 i tindrà una duració de 5 anys, fins a final de 2028.

L'Acord garanteix el poder adquisitiu de la plantilla. L'increment del salari base es vincula a l'IPC, fins a un 2,5 %, i, en cas de ser superior, la companyia completarà aquest increment fins a un màxim del 6 %, percentatge vinculat als objectius del benefici de l'empresa; mesura d'acord amb el model de creació de riquesa i repartiment de beneficis compartits que aplica des de fa anys la companyia.

A més, l'empresa ja garanteix un sou mínim d'entrada de 1.507 euros al mes/bruts, (un 20 % més que el salari mínim interprofessional), al qual se sumen, entre altres, els complements propis de la política retributiva de la companyia que suposen increments d'un 11 % anual fins al tram 5, i que pot arribar a representar un 60 % més sobre el salari mínim interprofessional.

Mercadona continua sent pionera en el sector amb la introducció de polítiques de conciliació. En el nou conveni es fa extensible als treballadors dels magatzems exclusius per a la venda online i dels blocs logístics el descans de 8 caps de setmana a l'any. Aquesta iniciativa entrarà en vigor de manera progressiva l’any 2024 i finalitzarà l’any 2025, la qual cosa suposarà que aquesta mesura arribe a la majoria de la seua plantilla. Així mateix, la companyia es compromet a reduir la jornada laboral l’any 2025.

La directora de Relacions Laborals de Mercadona, Ruth García, destaca que “aquest nou conveni és fruit de l'esforç de totes les parts implicades per garantir la satisfacció de les més de 100.000 persones que formen Mercadona, els qui són la causa de l'èxit i del creixement de la companyia. Una empresa el model de gestió de la qual es basa a satisfer als treballadors i a les treballadores, perquè ells són els que satisfan als més de 5,7 milions de llars (els nostres “caps” com internament els denominem en Mercadona), tots els dies”.

Jose María Martínez, secretari general de la Federació de Serveis de CCOO, entén que amb aquest conveni es demostra una vegada més, que, a través del diàleg social, es poden anar adaptant les noves realitats laborals amb la participació de totes les parts: empresa i RLPT. Realitzant aquesta adaptació, millorant les condicions laborals i amb un increment en els salaris que garanteixen el poder adquisitiu en la major empresa del sector. També cal destacar la continuïtat de l'Observatori que es va crear en l'anterior conveni, on s'estudiarà com es reduirà la jornada i l'anàlisi de la seua distribució.