Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 septiembre 2024.

Finaçament Just

La Plataforma Per un Finançament Just convoca manifestacions descentralitzades

La secretària general de CCOO PV, Ana García Alcolea, ha manifestat el compromís del sindicat amb un finançament més just que ha de traduir-se en inversions en serveis públics, innovació, ocupació, polítiques d'igualtat o mediambientals. “Ja no es discuteix que el nostre territori és el pitjor finançat, per això ens sembla intolerable que un Govern d'esquerres retarde la reforma d'un sistema que consolida la desigualtat”, ha assegurat.

10/09/2021.
    Representants de la Plataforma Per un Finançament Just

Les organitzacions que componen la Plataforma Per un Finançament Just han acordat per unanimitat impulsar, sempre que la situació de la pandèmia ho permeta, manifestacions descentralitzades a les tres províncies el pròxim 20 de novembre. Durant la trobada, s'ha acordat així mateix teixir aliances amb agents socials i plataformes d'altres comunitats autònomes amb la mateixa problemàtica en aquesta matèria.

Els membres de la Plataforma han coincidit en la importància de continuar visibilitzant el problema valencià i han destacat que en cap cas es tracta de generar confrontació entre comunitats, sinó de defensar el criteri de població ajustada com el més just per al pròxim model.

Així s'ha aprovat en la reunió de la Plataforma, celebrada aquest divendres en el Col·legi Major Rector Peset de València, en la qual s'ha decidit impulsar els contactes amb altres actors en matèria de finançament a altres comunitats, com Andalusia i Múrcia, per seguir així la línia dels contactes que ja s'han establit amb la plataforma que es va crear a aquest efecte a Balears. Així mateix, s'ha acordat que les manifestacions se celebraran a les províncies d'Alacant, de Castelló i de València coincidint amb el quart aniversari de la gran cita reivindicativa per un nou sistema de finançament, que va tindre lloc el 18 de novembre de 2017.

El sindicat farà un esforç per a explicar a la seua afiliació, i a la ciutadania en general, la necessitat d'eixir al carrer i exigir la revisió del model. “Un sistema que ha de sustentar-se en els principis de suficiència i d’equitat, amb independència de la comunitat en la qual visques. Per a això, des de CCOO PV, considerem que ha d'estar vinculat a una reforma fiscal”, ha manifestat Ana García en la reunió.

A la trobada han assistit a més el president de la CEV, Salvador Navarro; el secretari general d'UGT-PV, Ismael Sáez; el secretari d'Organització del PSPV-PSOE, Jose Muñoz; el president del PPCV, Carlos Mazón; la coportaveu de Compromís, Águeda Micó; la sindica de Ciudadanos en Les Corts, Ruth Merino; i Luis Poveda com a representant d’Unides Podem-Esquerra Unida.