Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 junio 2024.

Èxit de la vaga educativa i mobilitzacions històriques

La comunitat educativa reacciona amb contundència front a les polítiques educatives de Rovira i Mazón, per a defensar una educació pública de qualitat i en valencià. La Plataforma per l’Ensenyament Públic valora el seguiment de la vaga en un 68% i milers de persones omplin els carrers en totes les mobilitzacions.

24/05/2024.
    Manifestació vesprada Vaga 23M

En la consulta realitzada el passat mes d’abril l’afiliació de la FECCOOPV va decidir que volia una convocatòria de vaga per fer front a les polítiques educatives retrògrades de l’actual govern. En la mateixa consulta va expressar també la importància d’implicar a tota la comunitat educativa perquè la vaga i les mobilitzacions foren un èxit. És amb aquest mandat de l’afiliació que el sindicat portàrem la proposta de vaga educativa a la Plataforma per l’Ensenyament Públic, on totes les a associacions integrants es mostraren a favor de convocar vaga.

Davant les polítiques regressives de l’actual govern calia una resposta contundent de tota la comunitat educativa, afectada d’una manera o d’altra per mesures com la falsa llei de llibertat educativa, les retallades a l’escola pública, el districte únic segregador, les condicions laborals o d’altres com la nefasta llei de “concòrdia”. Aquesta resposta va arribar ahir de forma contundent, amb una vaga educativa que ha aturat l’ensenyament valencià per un dia i que ha estat acompanyada de mobilitzacions als carrers amb desenes de milers de manifestants, tant professorat, estudiantat com famílies.

El missatge donat en la jornada d’ahir és clar i contundent: si Rovira i el consell no reculen i continuen fent polítiques educatives regressives i a esquenes del professorat, famílies i estudiantat, es trobaran amb una comunitat educativa organitzada i en rebel·lia que lluitarà per una educació pública de qualitat i en valencià. Una comunitat educativa que vol educar en llibertat, memòria democràtica i diversitat.

La FECCOOPV volem agrair l’esforç del professorat que ha renunciat, una volta més, al seu salari per a eixir a lluitar pel futur de l’educació. També a totes les famílies i entitats que no es deixen enganyar amb falses promeses de llibertat i es preocupen pels drets educatius de l’alumnat. Per últim, a eixe alumnat combatiu conscient que una societat justa, solidària i democràtica passa per defensar els seus principis i garantir una educació de qualitat per a totes i tots.

Tenim un escenari polític per davant complicat on la FECCOOPV, ara i com sempre, sabem quin és el paper que haurem de jugar: organitzar la lluita des d’una perspectiva de classe per defensar l’educació.