Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 junio 2024.

La consellera Susana Camarero abandona un sector feminitzat i precaritzat: els serveis socials

• Hui s'ha celebrat una concentració per a exigir una xarxa de serveis socials públics i de qualitat, davant la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.

CCOO PV torna a convocar una concentració de protesta per a exigir al Govern valencià que assumisca la seua responsabilitat d'atendre les necessitats dels serveis socials, un sector en el qual un ampli percentatge són dones treballadores que suporten una forta pressió assistencial i precarietat laboral.

13/06/2024.
Concentració davant la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.

La concentració respon a un malestar profund de les persones treballadores que atenen diversos col·lectius en situació d'especial vulnerabilitat: diversitat funcional, persones majors, dona, persones amb problemes de salut mental, exclusió social, infància i adolescència.

Malgrat aquesta situació, no se'ls reconeix la seua tasca professional i s'incompleixen els pactes aconseguits en el diàleg social entre sindicats, patronals i Conselleria, que suposaven una dignificació i millora laboral. En aquests hi havia un compromís per a millorar el sistema públic valencià de serveis socials, que incloïa els mòduls que asseguraven el finançament de les entitats sense ànim de lucre i reconeixia unes condicions laborals mínimament dignes per a les persones que atenen els diferents col·lectius.

Aquests pactes incloïen l'homologació salarial i de jornada del personal dels centres d'acció concertada i dels centres de titularitat pública amb gestió privada, amb el personal públic.

Lluny del seu compliment, la Conselleria actua retenint les licitacions dels centres de titularitat pública amb gestió privada. Això implica que no hi haja homologació ni increments salarials i que s'apliquen pròrrogues forçoses, que suposen incrementar el deute amb les entitats que gestionen aquests centres, ja que passen a un expedient de rescabalament, en el qual es manca de contracte.

Davant aquests fets greus, el sindicat porta mesos convocant mobilitzacions, que han sigut secundades per milers de persones cansades de veure com els serveis socials s'abandonen. Com a conseqüència, es posa en risc la qualitat assistencial de milers de persones usuàries, la labor de més de 13.000 treballadores i fins i tot la mateixa continuïtat dels serveis.

L'última d'aquestes mobilitzacions s'ha realitzat davant una Conselleria que tanca les seues portes al diàleg i incompleix la seua paraula i davant dels gestos insuficients de la vicepresidenta segona i titular de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero. Tot això espenta a CCOO PV a continuar amb unes protestes dirigides a sostindre adequadament un pilar essencial de l'estat de benestar.

La coordinadora de l'Àrea Pública de CCOO PV, Pilar de Vera, demana diàleg i la reactivació amb urgència d'unes negociacions “que ens permeten avançar cap a una homologació efectiva, un finançament estable, just i real de les entitats, centres i serveis, i un reforç d'una xarxa pública de serveis socials de major qualitat”.