Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 junio 2024.

FECCOOPV denuncia censura de les guies d’Educació i Diversitat Afectiu-sexual a la web de Conselleria i exigeix la seua reposició

18/06/2024.
    #STOPLGTBIfòbia

Fa uns dies, la Conselleria d’Educació retirava dues de les 5 guies pedagògiques que orienten sobre com tractar a les aules l’educació i la diversitat afectiu-sexual des d’una perspectiva integral, respectuosa i amb criteris científics. En concret, van llevar la Guia d’educació sexual integral per a FP i la guia Els nostres cossos, els nostres drets. Estes guies es trobaven en el REICO (Recursos web per a la Igualtat i Convivència), de la mateixa Conselleria.

Tal i com l’ONU va promoure en 2006 en els principis de Yogyakarta, l’educació sexual integral és una eina necessària per al compliment dels drets de les persones, en aplicació de la legislació internacional de drets humans en relació amb l’orientació sexual i la indentitat de gènere. També està recollida a normatives autonòmiques com la llei 9/2003 per la igualtat entre homes i dones, modificada per la llei 13/2016; la llei 8/2017, integral del dret a la identitat i a la expressió de gènere de la Comunitat Valenciana i la llei 23/2018, d’igualtat de les persones LGTBI i la llei 26/2018 de drets i garanties de la infància i l’adolescència.

Des de la FECCOOPV exigim a la Conselleria d’Educació que rectifique la seua decisió i repose les dues guies a la web de la Conselleria, més encara en el mes en què es commemoren dates molt importants per al col·lectiu LGTBIQ+, que són aprofitades per tractar estos temes a les aules.