Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 junio 2024.

CCOO manifesta el seu desacord amb l'eliminació de l'Escola Valenciana d'Administració Pública (Evap)

• El sindicat lamenta que s'haja dut, directament, a la Mesa General la modificació de la llei 4/2021 de la funció pública sense negociació prèvia.

Davant la importància de la formació com a base d'un servei públic més eficient i eficaç, l'eliminació de l'EVAP és un greu error. CCOO considera que les administracions han d'assumir el seu paper en una societat digitalitzada i que evoluciona cada vegada de manera més ràpida, i, en aquest sentit, aposta pel model que plantejava l'escola de formació i millora de les administracions públiques.

19/06/2024.
EVAP

La Mesa General de Negociació I, celebrada ahir dia 18 amb la pressa d'una convocatòria urgent, i com a punt del dia la modificació de la llei 4/2021 de la funció pública.

Des de CCOO hem mostrat la nostra preocupació, amb aquestes modificacions. També per la dificultat de la formació de les persones que treballen al Sector Públic Instrumental. En aquest sentit, apostàvem, i apostem, pel model que plantejava l'EVAP com escola de formació i millora de les administracions públiques.

No podem estar d'acord amb l'eliminació de l'EVAP i així ho hem fet patent.

Qüestions com la sol·licitud de la convocatòria de la Mesa General de les Administracions Públiques, la Comissió de seguiment de l'Acord de Legislatura i la recuperació de retribucions amb l'abonament complet de les pagues extres, han estat unes altres de les demandes de CCOO.

Per una altra banda, hem de manifestar la nostra insatisfacció i malestar amb la paralització de la negociació de la jornada en Sanitat, quan ja estava assumit per les parts la implantació de les 35 h en data d'u de gener de 2025, qüestió assumida pel mateix conseller. A l'acord de legislatura es contempla implantar-la a tots els sectors des de 2024 a 2026, però no pot ser excusa per paralitzar i dur-la a la data última. No voldríem pensar que és "mala fe".

La importància de la formació com a base d'un servei públic més eficient i eficaç, no es pot qüestionar. I això només serà possible si les persones que el prestem estem preparades i actualitzades perquè les administracions puguen assumir el seu paper en una societat digitalitzada i que evoluciona cada vegada de manera més ràpida. En aquest sentit, pensem que l'eliminació de l'EVAP és un greu error.