Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 junio 2024.

L'empremta de Sanitas persisteix en la gestió del Departament de Salut de Manises malgrat la reversió

• La falta de previsió està provocant canvis arbitraris en la ubicació del personal sanitari que afecten la qualitat assistencial i els drets laborals.

La secció sindical de CCOO denuncia que el Departament de Salut de Manises s'enfronta al període estival amb un greu dèficit de recursos, a causa d'una preocupant falta de previsió per a cobrir l'activitat assistencial.

20/06/2024.
Hospital de Manises.

Amb l'objectiu de suplir l'actual manca de personal sanitari, s'està mobilitzant forçosament les persones treballadores dels seus llocs per a fer tasques en uns altres, i deixa per tant, els seus al descobert. Aquesta situació s'ha dut a l'extrem, i s’ha mobilitzat el personal de quiròfan d'urgències dependent de la Direcció d'Infermeria per a tal fi. Això suposa un greu risc en privar els i les pacients de l'àrea de la disponibilitat immediata d'un equip l'especialització del qual és fonamental per a l'atenció de situacions de màxima urgència que requereixen intervenció quirúrgica, inclosa l'àrea obstètrica.

Aquesta situació ja s'ha posat en coneixement de la gerència, si bé no ha efectuat cap canvi sobre aquest tema. En aqueix sentit, CCOO denuncia que l'assumpció del Departament per part de la Conselleria de Sanitat no s'ha traduït en un vertader canvi de gestió almenys pel que fa a la Direcció d'Infermeria, que continua operant sota l'òptica de l'empresa privada, amb uns estàndards de seguretat impropis de la sanitat pública.