Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 julio 2024.

CCOO denuncia la privatització d’activitats esportives a l’Ajuntament de Picassent

El sindicat censura la deriva empresarial que ha adoptat un servei públic essencial. A més de la privatització de diverses activitats, CCOO denuncia la destrucció d’ocupació pública, i el minvament i cessament d’ofertes esportives.

22/07/2024.
    Piscina poliesportiu municipal. Imatge: web Ajuntament de Picassent.

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV vol transmetre el malestar en el col·lectiu de persones treballadores del Poliesportiu Municipal de Picassent, a causa de la privatització de diverses activitats esportives, com ara el futbol, karate, handbol, socorristes de la piscina d'estiu, així com el campus d'estiu que organitza l'Ajuntament.

Enguany no s'han contractat conserges per a la piscina d'estiu. Aquesta destrucció d'ocupació pública té com a conseqüència una càrrega de treball excessiva per a la resta de conserges, cosa que provoca, demores excessives en l'accés al recinte per a les persones usuàries.

CCOO denuncia el tracte cap a les persones usuàries en l'activitat de natació individual, anteriorment denominada natació adaptada, amb la decisió d'incrementar la quota anual un 59 %. El sindicat censura també el tracte a les professionals que imparteixen aquesta activitat, on no s'està respectant la nova llei de l'esport. La natació prepart i postpart s'ha deixat d'oferir i sense cap motiu ha cessat l'activitat, un fet incomprensible per la demanda que té aquest tipus d'activitat esportiva.

CCOO rebutja la deriva empresarial d’un servei públic essencial. Defensem els serveis públics i de qualitat on la ciutadania no ha de patir el minvament i cessament d'activitats, així com, que la població especialment vulnerable no es quede desemparada davant l'atropellament dels seus drets, menyspreu de les seues necessitats i desatenció de les seues demandes, respecte de les activitats esportives.