Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 julio 2024.

La FECCOOPV presenta recursos jurídics contra la derogació dels acords de plantilles docents

• El sindicat presenta recurs contenciós front a les denúncies que la Conselleria del PP-VOX va formular contra els acords de plantilles signats pel Consell del Botànic amb tots els sindicats i que les augmentaven amb 5.200 docents més en dos anys.
  • També presenta recurs per a la suspensió cautelar i derogació de les instruccions de plantilles imposades per l’actual Conselleria.

23/07/2024.
La FECCOOPV reclama justicia per defensar l'Acord de plantilles

Els acords de plantilles signats per tots els sindicats en 2023 amb l’anterior Consell suposaven un augment de les plantilles docents de catàleg dels centres de 5.200 docents. Aquests importants acords havien d’implementar-se en dos anys, de manera que el 70% del professorat seria dotat al curs 2023-24 i el 30% restant per al curs 2024-25.

Amb l’entrada al nou curs del nou govern PP-VOX (ara PP) cap sindicat ni administració havia qüestionat la validesa i el benefici d’aquests acords fins que el 24 de maig, just el dia després de la important vaga educativa, Conselleria d’Educació va publicar a fosques i sense cap negociació dues resolucions per a denunciar els dos acords de plantilles: l’acord de plantilles d’infantil segon cicle, primària i Ed. Especial, i l’acord de plantilles d’ESO, Batxillerat i FP.

Posteriorment van passar per mesa sectorial unes instruccions per a determinar les plantilles del proper curs basades en les ordres de les retallades de 2013 i 2015. La FECCOOPV ens oposarem frontalment a la denúncia que Conselleria d’Educació va fer als acords de plantilles i a les noves instruccions que suposaven profundes retallades a les plantilles docents.

En coherència amb les nostres demandes i la lluita del nostre sindicat per la millora de l’educació, la FECCOOPV hem interposat tres recursos jurídics: dos davant les denúncies dels dos acords de plantilles de 2023 i altre davant les instruccions per a la determinació de les plantilles del proper curs, demanant ja d’entrada la suspensió cautelar d’aquestes perquè no siguen d’aplicació immediata al curs vinent.

En la mesa sectorial la FECCOOPV ja advertirem que qualsevol retallada a les plantilles docents tindria la contestació contundent del nostre sindicat i si lo que vol l’actual Conselleria és negociar nous acords de plantilles primer s’ha d’acabar d’executar els acords signats en 2023 i a partir d’ací obrir la negociació de nous acords en la Comissió de Seguiment dels Acords de Plantilles, comissió que no ha estat convocada en tot el curs, igual que la de l’acord de personal interí, la qual cosa demostra la poca voluntat de diàleg per part de l’administració en qüestions tant importants com són les plantilles docents dels centres i les condicions laborals del professorat interí.