Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 julio 2024.

El Consell Confederal de CCOO PV convoca el 13 Congrés del sindicat al maig de 2025

El 13é Congrés del sindicat se celebrarà a València del 20 al 22 de maig de 2025. La secretària general, Ana García, ha animat a l'afiliació a participar en el procés per a enriquir el treball programàtic que estan duent a terme les organitzacions federals, territorials i l'Executiva Confederal. Durant els pròxims mesos, es debatran les ponències que defineixen les línies d'actuació del sindicat per al mandat següent.

23/07/2024.
    Minut de silenci al començament del Consell confederal de CCOO PV, en rebuig a la violència masclista i en record de les víctimes.

La secretària general de CCOO PV ha iniciat la seua intervenció demanant un minut de silenci per a mostrar “la nostra repulsa als assassinats per violència masclista” i manifestem la nostra responsabilitat en la lluita contra la violència de gènere i per això, ens sumem a la convocatòria de la societat civil organitzada d'una vigília que es desenvoluparà el 25 de juliol, de 22 a 24 hores, davant els principals ajuntaments del País Valencià”.

En la seua presentació de l'Informe de conjuntura, que ha sigut aprovat per una àmplia majoria, García ha destacat els reptes que el sindicat té per davant. Per a CCOO PV és el moment de demanar la plena ocupació, d'enfortir el mercat laboral, d'avançar en una política industrial sostenible i d'aconseguir un gran pacte estatal de cures. En relació amb la negociació de la reducció de jornada, García considera que la CEOE pretén dilatar les negociacions “amb un plantejament catastrofista i una demora en la implantació que no podem compartir”.

En referència a la situació de diàleg social al País Valencià, la secretària general ha assenyalat que les polítiques en matèria de sanitat, educació, formació professional o de cures afronten un repte decisiu “que posarà a prova la capacitat de penetració de l'agenda d'avanços socials en la nostra comunitat autònoma”. CCOO PV manté una posició exigent amb el manteniment de les estructures de participació i concertació social amb el Consell, però reclama que tinguen contingut real de treball per a incidir en les polítiques públiques.

En aquest sentit, Ana García ha criticat l’“escassa eficàcia” perquè, a excepció de la taula de recuperació social i la subtaula d'igualtat, no s'ha produït cap altra convocatòria. Per tant, “continuarem demanant diàleg amb l'Administració, serietat en aquest i avanç social”, ha assegurat la dirigent sindical.

Per a García, el Govern de Mazón no oculta “el seu full de ruta neoliberal”, no sols amb l'aprovació de les cinc lleis o la reducció de la tributació en algunes figures impositives amb l'objectiu d'afavorir les classes privilegiades, sinó també amb l'incompliment dels acords del diàleg social i la negociació col·lectiva signats pel Botànic, com és el cas de l'acord en la sanitat pública per a la reducció a les 35 hores. Ha advertit a més de les serioses dificultats en la indústria auxiliar i logística de l'automòbil, per a la qual cosa s'ha configurat un grup de treball amb Administració i patronal, com sol·licitàvem de fa temps des de CCOO PV.

En l'apartat de la situació socioeconòmica, García ha assenyalat que, malgrat el bon comportament del mercat de treball valencià, segons constaten les dades d'afiliació i d'atur, és necessari matisar algunes qüestions. És el cas de la pèrdua de poder adquisitiu de les rendes salarials, perquè les fortes pujades de preus des de 2021 no han sigut compensades per increments de salaris equivalents. Com a conseqüència, la creació d'ocupació no està aconseguint una major igualtat, de fet, la participació dels salaris en el PIB és inferior a la d'anys anteriors. A més, les dones pateixen major temporalitat i parcialitat (el 24,3 % de les dones amb ocupació té una jornada parcial, mentre que el percentatge en el cas dels homes és del 9,2 %; el 85,7 % dels homes té contracte indefinit, mentre que en el cas de les dones el percentatge és el 80,5 %).

Per tant, “la política econòmica hauria de millorar la distribució de la renda, la reducció de la desigualtat, la creació d'ocupació de qualitat i l'enfortiment de l'estat de benestar”, ha assenyalat. La secretària general de CCOO PV advoca per una major progressivitat fiscal, que ha d’orientar-se a enfortir els serveis públics per a una major equitat social. “Donat el context econòmic i laboral, l'acció sindical cobra una gran rellevància per a la protecció de les persones treballadores i dels col·lectius més desfavorits”, ha conclòs Ana García.