Comisiones Obreras del País Valenciano | 1 septiembre 2024.

Acord en el Conveni col·lectiu del metall d'Alacant

La Federació d'Indústria CCOO PV valora el nou conveni que incorpora increments de fins al 4,5 %, clàusules de revisió salarial i de subrogació, millores en prevenció i avanços en l'organització del treball, els permisos, la formació o l'assegurança per accident.

31/07/2024.
    Acte de signatura de l'Acord

La seu de la patronal FEMPA ha acollit la signatura del text del nou conveni col·lectiu del sector del metall a la província d'Alacant per als anys 2024 i 2025. El preacord va ser confirmat en una assemblea prèvia de ratificació realitzada a Onil.

Increments salarials

Increment del 4,5 % per a 2024, amb efectes retroactius a 1 de gener de 2024 i del 4 % per a 2025. El text inclou el compromís de realització d'un acord parcial en matèria salarial per a agilitar la publicació de les taules salarials. Els endarreriments generats durant 2024 s'abonaran abans del 31 de desembre de 2024.

Clàusula de revisió salarial

En el cas que l’IPC supere l'increment pactat a final de cadascun dels anys de vigència s'actualitzaran els salaris amb un límit màxim de l'1 %.

Subrogació

Es millora la clàusula recollida en el Conveni col·lectiu en incloure la subrogació per a les empreses del sector que treballen per a les administracions públiques valencianes, en els termes establits en l'Acord sobre matèries concretes per a la subrogació dels treballadors en la contractació pública de la Comunitat Valenciana (DOGV 22/05/23).

Estrés tèrmic

S'estableix l'obligatorietat d'avaluar les condicions ambientals de les empreses del sector, utilitzant mètodes degudament homologats i d'adoptar mesures per a fer front a les altes temperatures.

Protocols davant de la calor en treballs en exterior

Es determina l'obligació d'elaborar protocols de treball per a treballs en exterior, on es concreten mesures a adoptar així com establir procediments de treball específics quan es declaren alertes per calor.

Organització del treball

Millores tècniques en els redactats d'organització del treball (incentius) per a facilitar l'acció sindical en aquesta matèria.

Llicències i permisos

S'incorporen al text del conveni noves llicències i permisos derivats de la denominada llei de famílies.

Nous drets en formació

S'estableix l'obligació de les empreses de realitzar plans de formació. Si no s’homologuen aquests plans de formació les plantilles d'aquestes empreses percebran un plus de formació de 30 € mensuals per persona treballadora.

Dietes

Dret a percebre anticipadament, prèvia sol·licitud, el 50 % de les dietes que puguen requerir-se.

Assegurança per accident

S'incrementa en 3.000 €, i arriba fins als 27.500 € en cas d'incapacitat i mort.

Crèdit horari

Augment per a la representació legal de les persones treballadores que siguen fixes discontínues en les seues empreses.

CCOO valora l'acord aconseguit tant per la millora en drets laborals, com pels increments salarials, que permetran millorar el poder adquisitiu. A més, s'ha aconseguit frenar les propostes de retallada proposades per la patronal en quedar fora de l'acord les dures pretensions sostingudes durant la negociació.