Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 octubre 2024.

CCOO PV alerta de l’abandonament en coeducació que està practicant la Conselleria

• La Federació d’Educació de CCOO PV proposa el retorn de la Conselleria d’Educació al projecte europeu ‘Women’s Legacy’.

L’Escola de Dones ‘Marina Caballero’ de CCOO PV, celebrada els dies 2 i 3 d’octubre de 2024 a Gandia, reclama a la Conselleria d’Educació el restabliment de la participació en el projecte europeu i el manteniment del programa Coeducacentres que ha aportat la mirada de gènere i els avanços en igualtat als centres educatius participants.

03/10/2024.
Escola de Dones de CCOO PV 'Marina Caballero', celebrada a Gandia els dies 2 i 3 d'octubre.

Fa uns mesos coneixíem que el Govern valencià deixava de donar suport al ‘Women’s Legacy’, projecte europeu que fins al moment donava suport i que mesos enrere fins i tot liderava com a entitat. Un projecte Erasmus+ participat per altres estats europeus i que té com a objectiu traure de l’ostracisme l’aportació de les dones als diferents camps del coneixement i que esta finançat per la Comissió Europea.

El 18 de setembre es va reunir la Comissió de Coeducació del Consell Escolar de la CV. La FE CCOO PV va preguntar al si d’aquesta comissió la raó per la qual s’havia abandonat la participació en un projecte coeducatiu tan potent i que ja tenia una trajectòria i un crèdit reputacional. Per això, instàvem que s’elevara des del CECV la petició a Conselleria per a tornar a formar part i coordinar aquest projecte que tenia projecció internacional. Aquesta proposta simplement es va recollir i no s’ha obtingut cap resposta.

Des del nostre punt de vista, és ceguesa institucional abandonar un projecte que haguera tingut un finançament de milers d’euros per a un objectiu que es veu que no es té clar des dels actuals gestors de la Conselleria d’Educació: valorar tota la contribució en totes les àrees de coneixement que han fet les dones al llarg del temps.

Aquest fet concorda amb la destitució de la coordinació del programa Coeducacentres. La valoració que des de CCOO PV fem és que mentre es llancen proclames populistes envers la igualtat entre homes i dones, s’avança en el retrocés i la tornada a velles situacions.

CCOO, com a sindicat feminista i de classe, lluitem pels drets i el reconeixement de les dones en tots els seus vessants, tan educatius com laborals.